Big Brother

Okej, det här är en aning pinsamt... Nu blir det confession på hög nivå! Jag har seriöst aldrig fattat grejen med Big Brother, Paradise Hotel och liknande program. Jag har aldrig följt dem och jag har över huvudtaget aldrig riktigt förstått mig på vad det går ut på. Dock har jag blivit lite intresserad av årets BB av många olika anledningar. Folk pratar ju liksom, klart man blir nyfiken!



Har liksom aldrig förstått mig på vad BB ska vara bra för, varför man är med och framför allt inte varför man tittar. Förnedrings tv på hög nivå! Men tja, jag har precis spenderat drygt två timmar på BB hemsida och kollat igenom en hel hög av de 678 klippen som ligger uppe där. Och jag har totalt ändrat inställning! Det är ju fan det smartaste ever! Framför allt på det sättet det har varit i år! (Har ju noll koll på tidigare säsonger eftersom jag inte sett programmet innan...) Du kan ju verkligen ändra folks sätt att se på världen, både de som är inne i huset och de som tittar på programmet och kan känna igen sig i någon av deltagarna! Och du kan verkligen lyfta samhällsproblem!



Ta Vanessa till exempel. H*n som kom på att slänga in en transsexuell i vimlet ska ju fan ha ett pris! Jag tycker inte alls det är sorgligt att Gurkan behandlat henne så illa, tvärt om är det här skitbra jue! Han bad om ursäkt, han har betett sig illa, och FAN så många konservativa, close minded människor där ute har inte fått sig en tankeställare? Hur många tyckte inte det var världens äckligaste och *fel* men som knappast byter kanal bara för att hon är med?! ÄNTLIGEN finns det en svensk transperson som SYNS, hon är fan i teve dagligen och på nätet dygnet runt!



Eller alla bisexuella de slängt in! AWESOME! Lite samesex hångel på bästa sändningstid på svensk tv, eller kille-kille dans, great! Dessutom finns det mörkhyade människor och folk med annat ursprung än svenskt. INSER NI HUR BRA DET HÄR ÄR?! Alltså, helt seriöst, BB är inte skit, det är ett program som lyfter fram och behandlar samhällsproblem och skillnader mellan människor. Jag kommer definitivt fortsätta följa denna säsong, believe it or not! Shiet vad fel jag har haft om programmet!!



Jag vet att det inte är fler än jag som tänker så här och tittar på programet av denna anledning, och det gör ju det hela ännu bättre! Programet mindfuckar människor utan att de inte ens vet om det! It's awesome! LOVE it!

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0