Feel Like Crap

Ugh, jag mår riktigt, riktigt dåligt. Har sovit jättedåligt i natt. Imorse vid halv sex vaknade jag av att jag svettades som en gris, varmt som satan! Kissnödig var jag också, och halsen värkte. Magen mådde inte heller så bra... Gick upp på toa, tog en halstablett och kröp sedan ner i sängen igen. Fortfarande varm som satan. Drog ur täcket ur påslakanet och tillslut la jag mig på golvet för att det var svalare där.



Så småningom hamnade jag i sängen igen, när den svalnat igen. Lyckades somna till och sedan är det lite dimmigt fram tills tio i åtta då syrran frågade om jag inte skulle gå upp nu? Pallrade mig upp, allt gick jävligt trögt, försökte käka lite frukost, fick inte i mig så mycket. La mig på soffan ett tag, men nej, måste till skolan! Så jag borstade tänderna.. Och tillslut insåg jag att det funkade inte. Hamnade i mamma och pappas säng tillslut, pratade med pappa i telefon och sa att jag blev kvar hemma. Vände och vred på mig och grinade för jag hade så ont i magen tills jag somnade av utmattning. En timma senare vaknade jag av att mamma ringde.



Mådde lite bättre då men inte bra. Åt lite banan, ätit lite magtabletter, och fortfarande lika varm. Ute är det högsommarvärme, vilket iofs är härligt, men det hjälper ju inte! Ställde mig i kylen, och nu har jag proppat en handduk med is och lagt i nacken. Magen känns bättre, men har rejäl huvudvärk. Jag som hade massor att göra i skolan och grejer! Suck. What have I done?



Jaja, det gäller att försöka göra sig vän med kroppen igen antar jag, och bli frisk tills imorn i alla fall. Njut av värmen vänner!

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0