Eurovision Semifinal 1

Först ut var Polen. Gav dem tre poäng tidigare och det står jag kvar vid. Låten är svängig, härlig och hon gör den bra, men jag får ingen connection till den. Fattar ju inte vad hon sjunger, så det kan ju vara bidragande orsak ;) Polen gick inte vidare till finalen.



Norge sa jag redan från början att de skulle antingen toppa eller floppa, och det verkar ju som det blev flopp eftersom Norge inte gick vidare till finalen. Dock har placeringarna från gårdagen inte redovisats än, så jag kanske får äta upp det där senare... Gav även Norge en trea och jag står fast vid det. Hon gjorde det riktigt bra live, men låten är inte speciellt nytänkande tyvärr....


Albanien gav jag en etta och det finns inte så mycket mer att säga om det, tänker inte ändra mig. Albanien gick inte vidare till finalen.


Armenien gav jag bara två poäng och det vill jag ändra! Låten gör sig jättebra live, Emmy är både duktig och skitsöt, hennes dansare.... (MUMS!!) och showen var riktigt riktigt bra! En fyra förtjänar de i alla fall! Och titta på den här dansaren, HOT!

(När jag sa det i skolan kommenterade min kompis så fint att "typ 99,9% av killarna du ser där är gay". Jag ba "men och?! Man kan väl få titta i alla fall ;)")
Armenien gick tyvärr inte vidare. Scenen bilden är tagen ifrån är ca 3 min in i klippet.


Turkiet gav jag tidigare ett poäng och möjligtvis att den konstiga koreografin, taskiga rösten och fula kläderna tog det poänget... Vi slipper dem i alla fall i finalen då de inte gick vidare.


Serbien har på fem timmar fått ihop ca 20 000 visningar på youtube, så de är tydligen populära, men jag vet inte, jag köpte det inte riktigt. Den där candy-stilen är gullig, men funkar inte, lämna den åt Mrs. Perry tack! Serbien kan få höja sig från två poäng till tre poäng då hon gjorde det jädrigt bra live, men jag hejar absolut inte på henne i finalen, dit hon gick vidare.


Ryssland gav jag lite oförjtänt en etta när jag bedömde honom, don't know why, för live funkar låten riktigt bra, koreografin är cool och låten är härlig. Jag vet inte, det kanske är för att det är så typiskt svenskt som jag gillar det? Till och med grabben ser svensk ut trots att han är den enda i gänget som INTE är det! (Japp, svenska låtskrivare, koreograf, dansare och körare...) Tyvärr gillar jag inte killens attityd, men allt annat funkar riktigt bra! En stark trea ligger de på hos mig just nu, får se om det ändras efter finalen på lördag.


Schweiz låt var lika tråkig live som i musikvideon. Den är dock ganska trallvänlig och tjejen är duktig, därför får hon behålla sina tre poäng. De gick i alla fall vidare till finalen.


Även Georgien tog sig till lördagens final. Vet inte riktigt vad jag ska säga, tycker inte speciellt mycket om det så de får stå kvar på sina två poäng.


Skit i allt jag tidigare sagt om Finland, det är en solklar FEMMA! Grattis Axel, du skickade in en låt till finska melodifestivalen för att kunna klaga på att den inte kom med, och nu är du med och slåss om en topplacering i finalen på lördag! Tänker inte säga mer än så, just watch<3


Jag är inte speciellt förvånad över att Malta inte gick vidare till finalen, men ack så besviken! Skitbra låt och även denna solklar femma!

(Pssst Stockholm Pride, se till att få honom till schlagerkvällen, and I'll be there!)

Lilla San Marino gick inte vidare till finalen. Låten är ganska trist, liksom framförandet. Två poäng.


Kroatiens Celebrate gjorde sig riktigt bra live faktiskt, men de gick inte till finalen och får ligga kvar på tre poäng.


Även Island gick vidare till finalen, vilket är lite fint även om låten inte är speciellt bra... Två poäng.


Ungern var tyvärr en besvikelse live och sänkte sig från fem poäng till tre. De får dock en ny chans på lördag, då de gick vidare till finalen.


Portugal, ugh, what to say? Zero points och ingen final. (Thank God!)


Litauen gick överraskande till final. Personligen tyckte jag dock den var ganska kass och hon får behålla ett poäng.


Azerbaijan gick även de till final, vilket jag tycker de förtjänade då de gjorde låten riktigt bra live! Höjer dem till fyra poäng!


Grekland fick ett poäng av mig, och mer förtjänar de icke, tyvärr räckte det till final trots allt...


Arrangemanget som sådant var riktigt, riktigt bra! Synd att tekniken strulade lite, men sånt händer. (Kostsamt dock!) Och ARENAN!!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH, I'm in love! Så fint, så stort, så maffigt! Och jag menar, SÅG NI green room?! Så jävla coolt! Riktigt, riktigt bra jobbat Tyskland!!


(Källa; http://www.eurovision.tv)

Så... Vad tyckte ni? :)

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer
Postat av: Lisen

Men... ESC-nörd:P?

<3

2011-05-12 @ 19:05:38
URL: http://knafve.blogspot.com
Postat av: Lina Lilja

Lite lagom sådär ;)<3

2011-05-13 @ 08:53:03
URL: http://linalilja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0