Eurovision Semifinal 2

Först ut var Bosnien-Herzegovina som jag tidigare gav ett poäng, och live var det heller inge vidare. De gick trots det till final.


Österriket gick även de till final. Tidigare gav jag dem fyra poäng, och låten är riktigt bra, tyvärr lite tråkig live...


Nederländerna gick inte till final. De förtjänar ingen finalplats heller, ingen favorit direkt, dock är refrängen lite svängig. Två poäng.


Belgien gick inte heller de till final, tack och lov! Det var såååå tråkigt! Två poäng.


Slovakien var en stor favorit som jag kommer sakna i finalen. Riktigt härlig styling också! Supersnyggt! Höjer sig från fyra till fem poäng :)


Ukraina gick däremot till final! Det var riktigt snyggt med sandartisten bakom, men nah, räckte inte riktigt till full pott. Fyra.
 


Moldavien gick även de till final, tyvärr. Uruselt! Noll poäng.


Sverige gick tack och lov till final! Dock var jag riktigt besviken på numret och tyckte det var ett rejält steg ner från Globen. Hoppas de har ett rejält ess i rockärmen, för final kom vi nog till endast på Erics utseende! Tre poäng.


Cypern gick inte till final. Får av mig två poäng.


Bulgarien gick inte heller till final. Ett poäng.


Makedonien tog sig inte heller till final. Ett poäng.


Israel kommer jag att sakna i finalen. Lite snopet att hon åkte ut! Tidigare vinnare liksom.... Jaja, så kan det gå! Tyckte inte om henne tidigare, men live gjorde hon det riktigt bra! Tre poäng.


Slovenien tog sig däremot till final. Ingen vinnare dock, tre poäng.


Rumänien gjorde sig riktigt bra live och förtjänar verkligen sin finalplats! Fyra poäng.


Även Estland tog sig till final! Fyra poäng.


Vitryssland kom inte till final, och tack för det! Ett poäng.


Lettland kom inte till final. Två poäng.


Danmark tog sig till final. Det är en bra låt, även om den är störande bekant. Kan nog få en topplacering dock! Fyra poäng.


Irland var sist ut och är favorittippade i finalen. Rikligt med energi på scenen, det kan man ju inte ta ifrån dem! Det går liksom inte att inte gilla dem, hur mycket man än vill! Tyvärr är låten inte den bästa enligt mig.... Tre poäng.


Det blir spännande ikväll, minst sagt! Tror dock fortfarande på Finland :) De jag tror blir topp fem är (ej i ordning);
Finland
England
Danmark
Irland
Ryssland

Vad tror ni?


(Källa; www.eurovision.tv )

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0