Pridelåtar

Hade lite tråkigt (undviker att plugga) så jag började googla pridelåtar och lyssnade på. Sedan 2001 så har det varit en officiell pridelåt varje år och bland dessa tio låtar finns det mycket skit måste jag säga, men också ett fåtal bra låtar! 2003 till exempel, då var det Alcazar (the old version) som sjöng. Nog för att jag har en ordentlig crush i hela Alcazar gänget (och Magnus Carlsson som också var med på den tiden!<3) men ändå, låten är BRA! Och musikvideon är GRYM! Sedan kan man också konstatera att på åtta år hinner man åldras ganska mycket, haha x)



Året efter (2004) gjorde Nina & Kim låten, och den här har jag faktiskt hört MASSOR förut! Visste dock inte att det var en pridelåt. Var ett stort fan av dem på den tiden! Notera dock att jag alltid trott att de sjunger "part of America" och att jag först när jag hörde låten nu, x antal år senare, insåg att de sjunger "part of a miracle" ;)



2006 års låt älskar, älskar, älskar jag! Det går inte att inte älska After Dark och deras låtar!



2008 års låt gjordes av BWO och är en härligt popig sak! Även videon är nice (och aningens porrig ;))



2009 sjöng Marit Bergman en riktigt klyschig sak, but I kinda like it!



Resten av låtarna är mest bara skit... Så i år då? Någon som hört något? Ska bli spännande att höra vem som ska göra årets låt! Rebound har ju splittrats, vilket är lite synd, annars hade de säkert varit ett hett namn! Ser fram emot årets festival, vilka ska dit? I'm going! :D

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0