Sen när började jag höra?

Har ni någonsin hört historien om grodorna som skulle klättra upp för ett torn? Låt mig berätta den för er...

Historien om grodungarna...



Det var en gång ett gäng grodungar...



...som skulle arrangera en löptävling.

Målet var att nå toppen av ett högt torn.



Många människor hade samlats för att följa med i loppen och heja på utövarna...



Så gick starten...



Ärligt talat:
Ingen av åskådarna trodde verkligen på att grodungarna skulle klara av att nå upp till toppen på tornet.

Man hörde bara uttalanden som:

"Åh, så krävande!!!
De kommer säkert ALDRIG att nå fram."
eller:
"Inte en chans att lyckas, tornet är alltför högt!"



Grodungarna började ge upp, en efter en...
... Med undantag av en, som raskt klättrade allt högre...



Folkmängden fortsatte att ropa:
"Det är alltför krävande!!! Ingen kan klara det!"



Allt fler grodungar blev trötta och gav upp...
...Men en bara fortsatte allt högre upp...
HAN ville helt enkelt inte ge upp!



Till slut hade alla andra givit upp klättringen, bortsett från en groda, som efter stor insats nådde toppen som den enda av dem!

Nu ville naturligtvis de andra deltagarna veta hur han egentligen klarade det!



En deltagare frågade grodan hur han hade klarat av att utföra en sådan prestation och nå målet.



Då visade det sig att...

Vinnaren var döv!!!!



Och lärdomen av denna historia är:



Lyssna aldrig till människor som har en tendens att alltid vara negativa och pessimistiska...
...för de tar från Dig Dina vackraste drömmar och önskningar, som du bär i ditt hjärta!


Tänk alltid över ordens kraft,
för allt du hör och läser påverkar Dina handlingar!

Därför:


Var ALLTID...



POSITIV!



Och framför allt:
Var helt enkelt DÖV, när någon säger till Dig att DU inte kan nå Dina drömmar!



Tänk alltid:
Också DU kan klara det!
 


Jag har ALLTID sett mig som den döva grodungen, och har ALDRIG lyssnat på ord som "omöjligt" eller "du kommer aldrig klara det". Och har jag någon gång hört de orden så har de bara sporrat mig till att fortsätta ännu hårdare. Men nu... Sen när började jag höra?

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer
Postat av: Lisen

Aw vad fint<3

2011-06-01 @ 14:45:43
URL: http://knafve.blogspot.com
Postat av: Emelie Karlsson

Min matte lärare har berättat denna berättelse för mig,för jag är en sån där som lyssnar på vad andra säger att det kommer inte gå och du kan lika gärna ge upp nu.Men efter han hade sagt det så slutade jag att lyssna på det,för man ska aldrig ge upp.Och man kommer lyckas men ibland tar det tid.

2011-06-06 @ 13:27:58
URL: http://emeemd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0