You're Perfect To Me

Såg senaste Glee-avsnittet imorse och, som vanligt, grinade jag som en barnunge. Ryan Murphy och company är verkligen de mest talangfulla manusskrivarna jag någonsin stött på. Glee blir bättre och bättre för varje avsnitt och I Kissed A Girl kanske toppade berget. Kan det verkligen bli bättre än såhär? Dessutom var det många grymma sånger som sjöngs på ett underbart sätt. Har ni någonsin hört "Girls Just Wanna Have Fun" på det här sättet förut?!



Santanas storyline är helt fantastisk och en story som jag tror många kan känna igen sig i också. Jag vet många som ogillar Glee bara för att programmet visar stereotyper, men jag tycker tvärtom. Jag gillar programmet för att det inte visar endast stereotyper, och där är Santana ett mycket bra exempel. ÄNTLIGEN finns det en lesbisk karaktär som INTE är butchig. Är så jävla less på alla butchar på tv! Bögarna vissas i många olika varianter, även om det naturligtvis är stereotypen som visas allra oftast, men lebbarna verkar bara komma i en version! TACK Mr. Murphy och company för att ni lyft detta på ett helt nytt sätt!!

Favorit framträdandet från avsnittet var dock, helt klart, denna underbara duett. "Fucking Perfect" har, trots att det är en relativt ung låt, redan gjorts i otaliga versioner men detta är en klar favorit. P!nks ursprungsversion med musikvideon är verkligen helt fantastisk, men denna.... Inte nog med att Klaine kan vara det sötaste paret i världshistorien, men också för att... Jag vet inte. Låten kommer till en helt ny nivå, den får en helt ny innebörd, och återigen görs den HELT perfekt!!



Avslutningsvis måste jag bara nämna att Adam Lambert nämndes i detta avsnitt av Glee. Fattar ni?! Mina två favoritsaker, SAMTIDIGT!!!! Har längtat SÅ efter att Glee ska sjunga Adams låtar, och jag hoppas verkligen att de gör det snart också, men det här är verkligen ett steg på vägen!!



Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, den där bilden har jag inte sett förut :)



Och jag kan inte annat än hålla med dig fullt ut om vad du skrev ovan! =)

2011-11-30 @ 19:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0