Lilla Lina Blir Stor!

Idag har jag tagit ytterligare ett stort steg in i vuxenvärlden… Jag har tvättat! Alldeles själv! Lilla bortskämda jag är van att mamma och pappa gör allt sånt åt mig liksom. Jag började med att gå till affären för att köpa tvättmedel. OMG vilken djungel! Skiljer typ 10 dollar i pris, vissa märken kände jag igen, andra inte – och det allra mesta stod på spanska! Slutade med att jag (såklart) köpte det billigaste, vilket kanske inte alltid är så smart… Till mitt försvar så var det också typ den enda där bakgrundstexten fanns på engelska! Måste ha sett väldigt förvirrad ut där bland hyllorna – en väldigt trevlig man ur personalen kom till och med och frågade om jag behövde hjälp, hehe! Men tvättmedel fick jag med mig hem i alla fall, kläderna blev (hyfsat) rena och torra och inget blev överdrivet missfärgat eller förstört. Halleluja, I did it! Fortfarande några frågetecken dock… Kan man torktumla färgerna blandat till exempel? Jaja, löser sig väl med tiden!

 

Var även på farmers market i stan idag. Lite dyrare än i affärerna, absolut, men ack så fräscht! Superbra produkter, absolut! Kom därifrån med jordgubbar, olivbröd och mandlar med kanelsmak. Mums! Mandlarna fanns i alla möjliga smaker, supergoda! Ska köpa med mig hem så ni får smaka. Nu blir det lite film, sen sova. Imorgon ännu en skoldag! Än så länge är det bara kurser som planerar min framtid dock. Ack så förvirrande allt är! Men det löser sig nog, tillslut….

 

Puss o Kram

Lina Lilja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0