En dag med Partiledare Annie Lööf

Imorse bar det av till Söderhamn eftersom att våran kära partiledare Annie Lööf skulle ha ett öppet lunchsamtal klockan tolv som några av oss CUF'are mer än gärna ville vara med på! Vi anlände till den lilla staden vid tiotiden, men Magnus Svensson, en kommunpolitiker som inte bara var ansvarig för Annies besök idag utan också brukar hjälpa oss i CUF Gävleborg väldigt mycket, som skulle plocka upp oss satt i ett möte, så vi satte oss och pluggade där på stationen en stund. När han kom tog vi en fika med några andra centerpartister som jobbar i turistbyrån som ligger på stationen, innan vi fick följa med på ett studiebesök Annie skulle göra. Egentligen skulle vi inte alls vara på det där studiebesöket, men Magnus skulle dit och vi hade inte riktigt någon annanstans att ta vägen, så vi fick haka på - och GUD så roligt det var! Dels fick jag träffa en annan Magnus - Andersson, fd Förbundsordförande - som jag inte träffat på jättelänge, dels fick jag träffa Annie lite närmare, men sen fick jag ju också vara med vid studiebesöket! Det var en stor fritidsgård vi besökte, de hade verkligen ALLT därinne, något som kommunen satsat oerhört på! Det gav verkligen mycket! Dels satte det igång massa tankar och idéer i skallen, på ett personligt plan, men också som ungdomspolitiker. Och så blev jag lite sur också, för att vi i Gävle inte har något sådant ställe ;) Men det var verkligen oerhört lärorikt och jag är superglad över att vi fick följa med dit! Sen bar det av till lunchen, vi fick träffa lite hälsingepolitiker, höra Annie snacka, supertrevligt och väldigt lärorikt det också såklart! Sen blev det att åka tillbaka till stationen och sätta sig på tåget hem igen, och alla vi tre CUF'are var väldigt nöjda! Bortsett från att vi lärt oss väldigt mycket nytt och fått träffa gamla och nya människor, så fick vi också lära oss lite om vad Annie gör om dagarna på hennes framtidsresa och hur ett studiebesök som partiledare går till. En grymt bra och lärorik dag helt enkelt! Och ja, jag tycker fortfarande lika mycket, om inte mer, om Annie! Jätteduktig talare, kunnig och intresserad, trevlig och öppensinnad! Är superglad över att kunna kalla henne min partiledare!
När jag kom hem och helt upprymt berättat för mamma allt jag fått vara med om under dagen så har jag nu krypit ner i sängen och fixat lite praktiska saker. Tänkte nu fortsätta med att skriva lite på en debattartikel, en anmälan till en kurs och söka lite sommarjobb. Sen blir det slappa framför tv:n - det behöver och förtjänar jag! Imorgon blir det en tripp till Stockholm på dagen och jobb på hockeymatchen på kvällen :)

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0