It's Okay Not To Be Okay

Let's face it, jag är en människa som är bra på att ta motgångar med huvudet högt. Jag har alltid varit en människa som, när någon slagit ned en, rest mig upp, borstat av smutsen och fortsatt gå. Ibland har det varit tyngre, ibland lättare. De senaste åren har detta utvecklats enormt och jag har lärt mig ännu bättre att ta motgångar, att le när något tufft faller över en, vakna upp nästa dag och ha glömt gårdagens jobbiga händelser. Jag är allt det här, men jag är också mänsklig. Jag anser att man så gott det går alltid ska ha en positiv inställning och se det braiga med allt som händer, istället för att bara ha en dålig attityd, men man måste också få ta sig tid och bryta ihop, tycka synd om sig själv ett tag, innan man går vidare. Idag är en sådan dag för mig.
För det första så sov jag dåligt inatt. De timmars sömn som jag fick var kantade av fruktansvärda mardrömmar, vilket resulterade i att jag när jag vaknade upp inte var ett dugg utvilad, trots att jag gick och la mig tidigt igår kväll. Sen började morgonen med ett besök hos tandläkaren, en uppföljning på mitt förra besök (bet ju på en hård pastabit i december om ni minns?). Det visar sig att den tandläkaren (hygienisten, sköterskan, whatever she is) inte har antecknat någonting alls om mitt besök då, det finns över huvudtaget ingenting som säger att jag ens varit där den 8:de december 2011! Detta gör mig lite less, och detta är också något som jag kommer att anmäla till socialstyrelsen. Denna kvinna jag träffade i december kunde inte hitta något, och mitt besök då tog bara några minuter då hon klämde och kände lite, inte ens en röntgenbild! Idag tog det lite längre tid, en tandläkare fick komma in och kolla, både röntgen och bilder togs, och man tror att jag kan ha fått en spricka i tanden, vilket uppenbarligen gjorde dem lite oroliga, och inte mig desto mindre orolig. Har en återbesökstid (igen!) till februari då de ska se om det blivit bättre, men är det en spricka kommer de att behöva borra upp den för att se hur djup den är. I bästa fall går den inte rakt igenom hela tanden - och i så fall kan man "limma ihop" tanden med fyllning. I värsta fall delar den tanden, och rötterna, i två, och i så fall kommer tanden så småningom att dö, och detta värsta senario kommer att kräva väldigt mycket tandvård och antagligen en ny tand, men alla detaljer kring detta har jag inte tagit reda på än. Kul!
Redan när jag klev ut från tandläkaren var jag jädrigt sugen på att åka hem, men bet ihop och åkte till skolan. När det blev lunch, och en nästan tre timmars håltimme för min del, pallade jag dock inte mer, utan sjukanmälde mig och åkte hem. Jag behövde stänga in mig ett tag, stänga mig ute från verkligheten, äta junkfood, titta på skräp-tv och läsa en god bok, och detta är vad jag nu har gjort under eftermiddagen. Jag har brutit ihop en stund, haft en "it's okay not to be okay"-dag. Just nu sitter jag och tittar på intervjuer och klipp med mina kändiscrusher, som den här med Jillian Michaels;

För det är så här livet är, det går upp och ner. Nu har jag brutit ihop en stund, fått lite rum att andas, nu är det dags att bita ihop igen! Eller snart i alla fall, ska bara ta det lugnt resten av den här kvällen också, men sen så. Nu ska jag gå tillbaka till att titta på skräp-tv och favoritklipp på youtube. Jag hoppas att eran dag har varit bättre än min, kram på er alla<3

Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0