Hostel i Stockholm

Har haft en bra dag med ambassadbesök, student hos kusinen och nu har jag precis tagit mig tillbaka in i Stockholm och hittat mig en plats att sova på. Ett hostel vid Norrmalm blev det, som jag bokade med hjälp av turistinformationen på Centralen. Sjukt omodernt, jag vet, men lite härligt mysigt och väldigt enkelt. Så nu sitter jag här, och ack så bra det blev! Jättefräscht och mysigt vandrarhem med fri tillgång till dator och internet, samt Wifi, kök, storbilds-tv (som visar fotboll), en reception som är öppen till 02.00 och mycket mer. Vandrarhemmet är fyllt av ungdomar från hela världen - riktigt backpackers ställe verkar det vara! Är nog typ den enda svensken här - till och med receptionisten bröt när hon skulle prata svenska med mig!

 

Som sagt, verkar som ett superställe här, men det är inte här som jag tänkt spendera min kväll! Då jag inte hittat någon stockholmare som vill roa sig med mig, får jag helt enkelt roa mig själv! Tänkte unna mig själv något riktigt mysigt, typ ett biobesök kanske? Något kul kan jag nog komma på! Något som gör att jag slipper tänka på livet, döden och allt det där, något som gör att jag för en liten stund kan få glömma allt och få slappna av. Men det är inte så svårt att hitta något sådant att göra i min absoluta favoritstad<3

 

Puss o Kram

Lina Lilja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0