Looking Forward!

12,5% av år ett.
Dag 38 av 302.
103 dagar kvar till familjen kommer. 
14 veckor kvar till jullov. 
Tiden rasar iväg!
 
Och Lina har börjat forma en framtidsplan. Hur länge den håller? Ingen aning. Men det känns skönt att ha den där. Som en nallebjörn i mörkret. 
 
Jag trivs bättre och bättre här borta, och jag har till och med börjat hitta saker som jag kommer sakna den dagen jag lämnar det här stället. Genom att ha börjat titta en del på svensk tv, som Breaking News och Skavlan, så har hemlängtan försvunnit en del. 
 
Jag har nog tur, om man nu kan kalla det tur, jämfört med många andra. Jag har träffat folk här, både amerikanare och internationella studenter, som verkligen hatar det här. De trivs inte i boendet, med klasserna, de har inte speciellt många vänner här, osv., osv.. Själv ÄLSKAR jag mina lärare, boendet funkar riktigt bra (även om köket blivit ack så mycket stökigare sen en kille flyttade in i lägenheten också), och jag har massor med vänner. Visserligen har jag insett att Kalifornien inte är något för mig, men det är absolut inte så att jag hatar det här och kommer plågas igenom de närmsta två åren! 
 
Så ja, jag har det bra. Livet och humöret går upp och ner, läxorna byggs på hög, och jag saknar er alla massor. Jag räknar dagarna tills vi ses igen, men fram tills dess ska jag proppa hjärnan full med kunskap och erfarenheter. Tiden går fort, snart ses vi igen!
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0