Trött, tröttare, lyckligast!

OJ vilken vecka! Fullt upp kan man ju lätt säga! Och så FORT den har gått! Måndag kom jag ner, hade lite genomgång inför Pride med centerpartiet, sen åkte jag hem och sov hos en kompis i Bredäng. Tisdag åkte vi till Östermalms IP och ställde iordning montern, snygg den blev va? :)
 
 
Därefter stack jag ner på stan en sväng, hängde lite på Pride House och tog en fika med en kompis jag inte sett på alldeles för länge. MYS! Sen blev det möte med Centerpartiet, och lite häng på en pub innan jag begav mig "hem" till min kompis i Bredäng igen. Onsdagen var rätt lugn, hängde lite på stan och i Pride House, klockan 17 öppnade parken och cool som man är fick man ju VIP-band och kom in på minglet där alla coooooola hängde! (Eller snarare, en kompis fick VIP +1 och tog med mig...) Det var roligt, även om man önskar att man hade haft lite stake och vågat hälsa på alla coola människor som var där. Och när jag säger "alla coola människor" så ska ni veta att typ hela mediasverige var på plats. Jag har i veckan spanat allt från Mark Levengood, Tobias Karlsson från Let's Dance, programledare, artister (Alcazar var på plats till exempel! Såg bara Tezz dock), och så vidare. Men man stod ju ändå och hängde med ett gäng CUFare, det är ju så det blir liksom. Tyvärr. Invigningsshowen var cool, men jag stannade bara till strax efter nio, sen stack jag mot Årsta. Mötte upp ett gäng från företaget jag kör artister för, satt en stund på en restaurang och snackade med dem, åkte till en lägenhet i Årsta och sov på ett golv.... And that was my Wednesday!
 
Torsdagen hade jag tagit ledigt - JAG SKULLE SE SCHLAGER! Men. Så blev det ju inte. Började dagen med lite häng i stan, Pride House och sånt. Hängde lite i parken när den öppnade vid 14, sen åkte jag ut till Skeppsholmen vid 16 för intro-möte. 17 klev Hallå Hela Pressen upp på scen i pridepark. 18 började schlagerkvällen. Jag hann inte se ett skvatt. Efter intromötet hamnade jag nämligen (väldigt frivilligt skall sägas) på en körning till Arlanda, sen när jag väl var på plats i Pride Park fastnade jag i ComHems tält och när jag väl stod framför scenen var schlagern slut. Suck. 
 
Kring midnatt begav jag mig "hemåt" - denna gång till en madrass hos en chaufför som bodde någonstans i närheten av Telefonplan. Fredag var jag uppe tidigt då jag hade en körning, men just som jag klev ut genom dörren fick jag reda på att den blev inställd. Hela fredagen spenderade jag på transportkontoret och var deras lilla hjälpreda - eftersom det där med inställda körningar blev en trend. Strax före fem anlände jag till Pride Park, jobbade en del, sprang och kikade lite på Tommy Nilsson (kunde inte låta bli att skolka när han drog igång Amelia!). Vid två var jag tillbaka på Skeppsholmen. Jag gav liksom upp det här med att sova hos någon och slängde istället fram en madrass på kontoret och sov där. Uppe tidigt lördag - iväg till stan för att ha inför-paraden-frukost, det blev parad som var så SJUKT rolig! Hade verkligen grymt kul där vi skuttade omkring! 
 
 
 
 
 
 
Efter paraden träffade jag min kompis en sväng igen i Pride Park - och eftersom han var med i Mr. Gay fick jag träffa alla de deltagarna också, inklusive vinnaren. Kul kul! Sen jobbade jag 17-18, därefter fick jag faktiskt LEDIGT resten av kvällen. Wohoo! Passade därför på att se avslutningsshowen som var helt fantastisk. När Jonas Gardell avslutade med allsång först med Aldrig Ska Jag Sluta Älska Dig, och sen Mitt Enda Liv, ja då kom tårarna. Sen lyckades jag i och för sig sumpa hela veckans humör med att jag stod bara meter från min stora idol Rickard Engfors som jag har DRÖMT om att få prata med i närmare två år - utan att jag vågade gå fram och hälsa. Fan i helvete. Den här lilla kommentaren på instagram igår kväll gjorde i alla fall livet lite lättare, även om jag fortfarande är sjukt arg på mig själv, och sumpade en sådan fantastisk chans.
 
 
När parken stängde på lördagen begav jag mig återigen till Skeppsholmen och slängde fram en madrass. Söndag morgon åkte vi sedan till pridepark och packade ihop allting och dumpade på Centerpartiets kontor - därefter var jag LEDIG hela eftermiddagen! Skittrött och på jävla dåligt humör var jag också - framför allt med tanke på min lilla "incident" med Mr. Engfors. Köpte lite godis att tröstäta samt lite lunch och begav mig sedan till Kungsträdgården. Slog mig ner och vände på huvudet - och inser att Adam Pålsson (Rasmus i Torka Aldrig Tårar) sitter bara meter ifrån mig. Vad gör man då liksom?! Det löste sig lite av sig självt då lilla jag fick hjälpa honom att slå bort en geting som trakasserade honom. Han var snäll och gullig, lite vilsen. Han såg väldigt mycket ut som att han ville att jag skulle fråga om han ville sätta sig med mig, vilket i och för sig hade varit roligt - men det var helt fel dag för ett sådant äventyr. Istället så promenerade han iväg och jag låg och slumrade några timmar där innan jag begav mig till Skeppsholmen igen. "Jobbade" hela kvällen/natten (aka stod på standby och väntade på att ett gäng ville ha skjuts = typ 10 timmars väntan och 20 min körning). Men när allt var färdigt sen vid strax före fem och jag och två till satte oss och såg solen gå upp över Djurgården - ja då kunde jag inte låta bli att bara släppa allt. Släppa Rickard Engfors-incidenten, släppa allt annat som hänt och inte hänt under veckan, och bara vara lycklig. Fy faaan vad Stockholm är vackert alltså! TÄNK att jag ska bli Stockholmare på heltid om bara några få veckor!
 
 
Vid halv åtta mötte jag pappa och åkte hemåt - sen är hela dan mest bara luddig. Sov i bilen, väcktes när vi var i Gävle och pallrade mig upp i lägenheten, sov till lunch, käkade, skickade ett mejl, sov till strax före sex. Liiiite trött kanske. Men men, nu är det bara att ladda om - på torsdag drar Getaway igång som blir sista festivalen denna sommar! Hoppas verkligen på att jag får fortsätta jobba med dem även nästa sommar, har haft så SJUKT roligt! Men nu, nu ska jag sätta mig och käka lite middag. Höres!
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0