Unwanted and Wanted

Många av er som såg Tårka Aldrig Tårar Utan Handskar i höstas tänkte nog "Vad fan! HUR kan man göra sådär mot sitt eget barn?!" och sen tänkte ni nog också att "Det där händer inte i Sverige idag i alla fall!". Well, där har ni fel. Jonas Gardell var först med att uppmärksamma bloggen http://unwantedandwanted.blogg.se/ och sen har den spridits både bland vänner och kändisar. Gerhard är 17 år och uppväxt i en Jehovas Vittne-familj. Och han är bög. När han för några veckor sedan kom ut för sina föräldrar blev han utkastad på gatan och har sedan dess flyttat omkring i Göteborg, bott på gatan och på härbärge, varit i kontakt med soc och fått skaffa jobb. Kära vänner, det här är den grymma verkligheten i 2013s Sverige. Varken sämre eller bättre än 1980 - bara precis likadan. I dessa stunder är jag dock glad över att det finns en sådan stark HBTQ-familj och jag hoppas att Gerhard kan få all hjälp han behöver till att skapa sig ett nytt liv - utanför Jehovas Vittne och utanför garderoben. Jag hoppas också att soc kan ta sig i kragen och faktiskt göra sitt jobb den här gången också. Stå på dig Gerhard - vi finns här för dig!
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer
Postat av: Anna

Mitt hjärta gråter när jag läser sånt här. Kärlek är kärlek. Varför ska det vara så jävla svårt att förstå?

2013-02-22 @ 22:09:16
Postat av: Annica

Håller helt med Anna kärlek är kärlek.Hade en god vän som jag tyvärr tappat kontakten med.Hon är lesbisk och har flyttat utomlands.Hennes pappa blev arg när hon berättade att hon är lesbisk.Att hon flyttade hade nog att göra med att hon känner sej friare att vara den hon är utomlands.Fattar inte hur hennes pappa reagerade med att bli arg när hon berättade.

2013-02-27 @ 16:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0