Effektiv Söndag!

När jag väl klev upp imorse, efter att ha legat och dragit mig i sängen i närmare två timmar, bestämde jag mig för att ta tag i saker och ting. Så idag har det städats, tvättats, och packats. Köpts toapapper, betalat hyra och telefon. Föreberetts inför skolstarten. Det ser fortfarande ut som ett fullkomligt kaos i mitt rum, men det blir bättre i alla fall! 
 
 
Ja, för imorgon drar skolan igång igen. Jag har beslutat att detta kommer att bli min sista termin här i Santa Barbara och till sommaren flyttar jag hem igen. Eller ja, hem vet jag inte. Stockholm, Spanien, Tyskland eller Norge är alternativen just nu, men det kan lika gärna bli Kina av vad jag vet just nu. Jag åker hem i slutet på maj, och ska ta några veckors semester. Riktig, äkta, jävla semester. Som förr i tiden. Umgås med släkt och vänner, se studenter och åka till Almedalen. En dryg månad med sol, bad och massor av vila. Därefter ska jag börja livet - på riktigt. Vart, hur och med vad, det vet jag inte än. 
 
 
Det jag trots allt vet är att mitt liv är mitt och ingen annans. Jag är huvudpersonen, jag ska följa mitt hjärta och göra vad jag vill och mår bra av. Årets mål är helt enkelt att bli lite mer egoistisk! Och det borde ni bli också! Följ era hjärtan, gå dit näsan pekar och ta hand om er! Låt ingen annan styra ditt äventyr här på jorden!
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0