Första skoldagarna!

Ja, igår drog det alltså igång igen. Fullt upp på en gång kan man ju säga! Den här terminen läser jag Sociology of Sex and Gender, Spanska och löpning på måndagar och onsdagar. Tisdagar och torsdagar har jag Business and Professional Communication, samt att jag kommer under ett antal fredagar i mars, april och maj kommer att läsa olika kurser om hur man lyckas i business-världen! Har redan nu en hög med läxor, och inser att det, trots att jag tar så få kurser, kommer bli en hel del plugg den här terminen.
 
 
Sociologin har jag med samma lärare som förra året, så han vet jag ju redan hur han är. Kursen i sig kommer bli intressant, men väl utanför min comfort-zone. Som ni alla vet har jag ganska starka åsikter om feminism som sällan uppskattas av omgivningen... Jaja, bra och rolig lärare i alla fall - men fruktansvärt mycket plugg!
 
 
Spanskaläraren dömde jag alldeles för hårt när hon, virrig, gråhårig och med 2 centimeter tjocka glasögon kliver in i klassrummet. Hej femtiotalet! blev min första tanke; Vad fan är det här?!, blev den andra. När hon väl kom igång visade hon sig vara en riktigt rolig och trevlig prick, och hon verkar både kunna det hon gör - och brinna för det. Hon gifte sig med sin Spanska4 lärare, har bott i Spanien till och från, och är oerhört trevlig. Med både tyska och svenska i bagaget känns det som att jag har en stor fördel, men det kommer samtidligt bli spännande att lära sig ett fjärde språk på sitt andraspråk... Oerhört peppad är jag i alla fall!
 
 
Löpningen är jag fortfarande galet nervös över, men coachen verkar oerhört snäll och även han brinner för det han gör. Det kommer bli mycket teori och en hel del arbete utanför skoltid. Dock sa han själv att det ska vara ett lätt A, så vi hoppas väl på det! Men inte minst hoppas vi på att han ska få mig att upptäcka löpning på ett nytt sätt.
 
 
Communication läraren verkar HELT fantastisk! Kursen tror jag är oerhört nyttig, men det kommer krävas lite arbete av mig. Detta är nog den kursen under hela min skoltid som jag tror jag kommer att ha mest nytta av i arbetslivet sen. Just nu så har vi i uppgift att skriva ett cover letter, något jag aldrig gjort förut men som jag absolut kommer ha nytta av. Andra saker som vi ska göra under terminen är att både arbetsintervjua och bli intervjuad, samt intervjua en främling som har det jobb man själv vill jobba med en dag. Ett underbart sätt att skapa kontakter på!
 
 
Dock är det som sagt redan nu en massa plugg som jag försöker ta tag i, samtidig som jag är mitt uppe i en flytt OCH så ska jag på filmfestival ikväll - å bland annat se min stora idol från filmen The Perks of Being A Wallflower - Ezra Miller!! :D
 
 
Eftersom jag har så mycket att göra är det bäst att jag slutar blogga nu och sätter fart istället!
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0