I'm Gonna Be A Runner!

Jag avskyr att springa - men älskar utmaningar. Förra året sprang jag Vårruset på 5km, och i år blir det en större utmaning. Pappa och jag ska nämligen springa det 10 km långa Midnattsloppet! Jag har antagit utmaningen, och som alltid går jag all in. Har införskaffat mig en träningsklocka som visar puls, kalorier, distans, etc., som borde komma med posten i nästa vecka. Har även anmält mig till skolans löparklass - 1,5 timmes löping, två gånger i veckan. Jag hatar livet bara jag tänker på det, men siktet är inställt på 17de augusti. Då smäller det, och alla som vill får stå vid mållinjen och heja! Eller spring med vet jag! Sprang Vårruset på strax under 40 min, och då hade jag inte löptränat alls i princip. I år hoppas jag på en tid under en timme. Så det här är en halvårs lång följetång ni kommer få ta del av här på bloggen kan jag lova!
 
 
Har även börjat med en detox idag! Det är mamma som fått mig att göra sånt, då hon har, så länge jag kan minnas, kört detox två månader varje år. Januari och augusti! Och sen några år tillbaka gör även jag det. Så idag började jag med Jillian Micheals två veckors detox samtidigt som jag försöker undvika socker och fet mat så mycket det bara går. Jobbigt då när man kliver in på Starbucks och hela kroppen bara SKRIKER efter socker! Men jag klarade mig - yoghurt (visserligen rätt mycket socker i, men ändå), svart kaffe och vatten blev det istället! Två veckor - I can do this....
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0