San Francisco - Here I Come!!!

Åh, är så SJUKT taggad!!!! På torsdag sätter jag mig på bussen upp till San Francisco för tre fullspäckade dagar i staden. Inte varje dag man kan säga att man just bokat en weekend till San Fran! Sitter just nu och tittar på reseguider över staden och försöker boka in saker att göra. Att resa själv som ung tjej ses inte alltid som så smart, men jag är inte orolig. Dels har jag ju lärt mig självförsvar denna höst, men inte minst så tänker jag inte ta några onödiga risker. Solen går upp vid halv åtta, och ner vid fem. Planerar därför tidiga mornar och tidiga kvällar och inte vistas för mycket ute efter solen gått ner. Dessutom tänker jag lägga ner några extra kronor på taxi istället för att gå, om jag skulle vara ute efter solen gått ner. Så oroa er inte kära bloggläsare!!
 
 
Det jag planerat so far är att börja med Hop-On-Hop-Off bussen. Alltid ett bra sätt att lära känna en stad! Då får jag dessutom chansen att se det viktigaste i min egen takt. Sen ska jag ta mig ut och se Alcatraz också tänkte jag! Har även hittat en del turer till fots - många av dem gratis - som jag även tänkte haka på. Har bokat in mig på ett motell i närheten av Fisherman's Wharf, samma kedja som ett av ställena vi bodde på när familjen var här, så vet att det är bra liksom. Sen har jag även hittat en busstur som heter "Movie Tour" som visar var filmer spelats in och så. Får se om jag får tid och pengar över till den! KUL ska det bli i alla fall, är supertaggad! Om någon av er varit där och vill slänga in lite tips är det mer än välkommet :) Är förresten grymt taggad på att få resa själv också, få slippa tjafsa om vart man ska gå, vilken restaurang man ska käka på, etc. Egentid och turistande! MYS!!!
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0