Underbar Dag!

Oj oj oj - vilken dag! Herregud... Klockan ringde 5.30 imorse, strax efter sju satt jag på tåget mot Stockholm. En snabbis på ett fik och lite mejlande, sen begav jag mig på arbetsintervju. Det kändes riktigt riktigt bra, så jag hoppas verkligen att det här leder någon vart nu! Håll tummarna vänner! När jag var klar, vid elva, kände jag mig inte jättesugen på att kasta mig hemåt, så jag bestämde mig för lite kvalitetstid i stan. Hade sett något på morgonen att Passenger skulle ha en gratisspelning någonstans i centrala Stockholm kring lunchtid, och när jag gick in på facebook såg jag att han skulle spela klockan 12 i Kungsträdgården. Jag hörde talas om honom första gången för ett par veckor sedan (amerikanare gillar generellt sett inte brittisk musik...), och har haft Let It Go på repeat sen första gången jag hörde den, så jag var absolut intresserad och eftersom att jag inte hade något annat för mig gick jag dit. 
 
 
Och herregud vilken timme jag fick! Träffade underbara Nina igen, vet inte om ni minns henne, men hon var i alla fall den som ordnade att jag fick träffa Adam Lambert 2010 - och nu Passenger. Jag är helt säker på att Nina inte är människor, mer som tandfén eller något. Hon hjälper oss fans att uppfylla så många drömmar, säkert några hundra i veckan! Galet! Och Passenger var helt jävla underbar. Sån härlig person, så underbara låtar, så vackert hjärta. Han spelade tre helt färska låtar, skrivna i bara förra veckan. Fantastiskt! En av dem fastnade extra mycket i mitt hjärta, så jag hoppas jag får höra den på radion, eller i alla fall på youtube, inom kort! Och så fick jag träffa honom, ta ett kort, och få en autograf också. Wonderful!
 
 
Och ja, han pratade också om hur han brukade spela på gatan för pengar "Before this whole 'Let Her Go' thing happened". Han sa att han idag inte bad oss om några pengar, men han ville att vi under dagen skulle skänka pengar till välgörenhet, ge en slant till en tiggare eller uteliggare. Ja, någonting gott för någon annan helt enkelt. Jag hann inte två kvarter från Kungsträdgården innan jag såg en kvinna sitta och tigga. Jag drog upp en femtiolapp från plånboken och gav den till henne. Det är inte mycket pengar, inte för oss (även om det för tillfället är en hel del i mitt liv, men om jag lånar 50:- mer eller mindre av pappa lär knappast förändra något...) - men hon sken upp. Hon kysste min hand och blev så otroligt glad! Jag mår dåligt när jag tänker på hur vi behandlar dem som skräp, bara går förbi, låtsas att inte se. De är också människor. Att se henne så glad gjorde hela min dag!
 
 
Jag promenerade till centralen och tog tåget hemåt. Gick direkt från stationen till pappas jobb, snackade lite med en av hans kontorsgrannar, en gammal arbetsgivare till mig, och sen åkte vi hemåt. I bilen fick jag ett trevligt samtal, och jag har fått jobb ett par timmar i Almedalen måndag och tisdag! Galet roligt! Har även fått lite mer info under dagen inför Bråvalla som är i helgen, och nu längtar jag som en tok. Tror det kommer bli fantastiskt! Ja, sen blev det ett dopp i havet, snabb middag, och sen i bilen in mot stan igen. Ett telefonmöte med Centerpartiet på vägen, och sen såg jag Gefle IF - Djurgården. Roligt! Och nu sitter jag här. Borde verkligen sova, ska vara hos läkaren 8.15 imorgon, men kunde inte hålla mig. Var bara tvungen att berätta om min dag!! Lång, händelserik och galet rolig! Det är lite jag i ett nötskal - först sitter jag i dagar med en kalender så tom att jag hinner tänka hål i huvudet på mig - och sen helt plötsligt får jag ett liv så fullt upp att jag knappt hinner andas! Men jag trivs med att ha mycket att göra, det är bara roligt :) Imorgon blir det läkare, packning, städning, något kompisbesök, träning, tvätt.... Jag kommer nog ha fullt upp med andra ord! Och nu, nu ska jag sova! GODNATT! 
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer
Postat av: Nitha

Härlig dag !! ♥

2013-06-25 @ 09:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0