Tell The World I'm Here

Stort grattis till Robin som vann mellon i lördags! Även om han inte var den jag röstade på så är låten riktigt bra, och Robin är en sådan himla fin kille som verkligen förtjänar livets alla framgångar - GRATTIS!! 
 
 
Dock är det inte om honom, eller hans låt, som detta inlägget kommer att handla om. Nej istället tänkte jag prata lite om den ständige bronsmedaljören, killen mamma röstade på åt mig, nämligen Mr. Munther. Eller kanske mer om hans låt. En mycket vacker låt som jag faktiskt kommit att älska ännu mer efter finalen i lördags, tack vare en kort konversation jag och en kompis hade om låten. 
 
 
Tell The World I'm Here. Ja så heter låten. En låt som är väldigt öppen för tolkning, men trots det så lyckades jag och min kompis tolka den på exakt samma sätt. Han twittrade nämligen ut, precis efter finalen i lördags, att han tyckte Ulriks låt skulle bli årets pridelåt. Även om jag inte hade tänkt så långt, så hade jag tolkat låten likadant. Och efter att jag läst hans förslag började jag föreställa mig en mild augustinatt ett hav av människor - dansandes till den här låten. Det var så perfekt. Låten är så perfekt. Allt var så perfekt att jag började grina. Även om det inte blir årets pridelåt så hoppas jag verkligen att Munther kommer och uppträder på schlagerkvällen under Stockholm Pride i augusti. Låten passar så perfekt en kväll som den.
 
 
I’ve been afraid through all my life
But I’m not afraid tonight
I pack my bags, I throw the dice
Tonight I leave it all behind

All the world is waiting just for me and
Things will never be the same again

Tell the world I’m here
To change it
Tell the world I’m here
To show you
Show you that I am
Sincere
Tell the world I’m here

There is a place for everyone
And here is where I belong
I have searched and I have found
And this is what I have become

All the world is waiting just for me and
Things will never be the same again

Tell the world I’m here
To change it
Tell the world I’m here
To show you
Show you that I am
Sincere
Tell the world I’m here

I’m on my way, yes I’m on my way
I’m not far away, just tell the world

I’m on my way, yes I’m on my way
I’m not far away, just tell the world I’m here

Tell the world I’m here
To change it
Tell the world I’m here
To show you
Show you that I am
Sincere
Tell the world I’m here

Så jävla perfekt. Håller tummarna för att Stockholm Pride och Ulrik Munther makes this happen!
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0