Tankar om livet

Oj oj oj, så det händer grejer. Eller nä, egentligen inte, mer än i huvudet. Måndag idag, om en vecka och en dag drar jag till LA, dagen efter hemåt, och om en vecka och tre dagar är jag återigen på svensk mark - efter 10 månader. Galet, läskigt och konstigt. Helgen bjöd på sol, vänner, bio, Eurovision, en god bok, och massa känslor. Jag börjar verkligen längta hem nu, få gå vidare till nästa kapitel. Har två prov idag, och ett imorgon, sedan är jag klar med skolan och ska börja städa/tvätta/packa och allt annat som ska göras innan jag åker mot LA nästa vecka. 
 
 
Har sökt en massa jobb till hösten, och har ett par samtal som väntar på mig när jag kommer hem vilket ska bli spännande. Just nu vet jag inte alls vad jag gör från augusti och framåt, men det känns skönt på något sätt. Whatever works out works out! Det gäller att vara öppen för möjligheterna och ta dem när de kommer - samtidigt som man måste lita på att livet blir precis som det är menat att bli i slutändan. En sak jag INTE kommer att göra till hösten i alla fall är att gå klart gymnasiet, eller flytta tillbaka till Gävle. Fick mejl från min gymnasieskola, då jag tydligen inte blivit "utskriven" som jag bad om förra året, utan det står att jag är på "permission". (Är det bara jag som tycker det låter som ett fängelse?) När jag svarade stackars studievägledaren, aningen irriterat, att jag hoppade av förra året, fick jag ytterligare ett mejl - fyllt med frågor om vad jag ska göra istället för att gå årskurs 3. Vad har de med det att göra?! Svarade inte på de frågorna utan bad dem bara skriva ut mig från skolan. Det är allt de behöver veta. Jävla skolsystem...
 
 
Nu ska jag ta en kort promenad, käka lite lunch, och sen väntar ett sociologiprov och ett spanskaprov. Hörs!
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0