Next Year is Coming

Nyårsångest... Vad vill jag med 2015? Vad hände med 2014? Ja... VAD HÄNDE egentligen med 2014? Bortsett från att jag fick min PT-licens och satt i mello-juryn så var det mest bara ett skitår. Skitår. Är redo att se fram emot 2015. Men jag vet inte vad jag vill? Vad ska jag satsa på? Vad ska jag sätta upp för mål? Vad vill jag göra? God knows. 
 
 
Just nu sitter jag och planerar en resa till NYC i augusti för en återträff med mina vänner från tiden i Kansas 2009. Även om återträffen inte blir av så ska jag försöka ta mig dit ändå. Måste rota lite med ekonomin, men sen ska jag försöka boka biljetter så snart som möjligt, så att jag inte kan avboka det liksom. Problemet att detta planerandet gör att jag längtar tillbaka till USA som en galning. Igen. När jag återvände hem 2013 sa jag att "nu är jag klar med USA för ett tag" - men på något sätt så kommer längtan förr eller senare tillbaka trots allt. Jag älskar det där landet! Men jag vill åka dit och bo, JOBBA, och det suger att deras VISA-regler är så fucked up. Var seriöst inne och kikade på Green Card Lottery här om dan. Men med tanke på att jag aldrig vinner på spel så känns det inte ens värt ett försök. 
 
 
London då, hur blev det med det? Tja, alltså staden lockar inte i sig i närheten lika mycket som USA (bortsett från att jag skulle kunna jobba och plugga samtidigt där), men däremot lockar skolan där som fan. Dock undrar jag om tiden verkligen är rätt nu. Ännu fler tusenlappar på plugg och skola (som jag inte ens vet var jag ska få dem ifrån?) när jag redan sitter här luspank och med studieskulder. Jag vill fortfarande dit, men kanske att jag blir kvar i Stockholm 2015 och jobbar på min PT-karriär. Det är så mycket annat jag skulle vilja göra också... Möjligheter som inte finns i Sverige. Saker som kräver att jag ger mig ut i världen på ett sätt jag inte vet hur det ska gå till.
 
 
Nä, antagligen finner ni mig tillbaka här om ett år, liksom ni gjorde för ett år sedan, häckandes i mammas lägenhet med storslagna planer som aldrig kommer bli verklighet.... Vilket oerhört positivt inlägg hörrni? Nä, gå ut och förändra världen vänner. Om två dagar har vi ett nytt år, oskrivna blad, en ny chans att uppfylla drömmar. 
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0