Jämlik vård?

Var som sagt på ett seminarium om jämlik vård tidigare idag där en panel bestående av representanter från S, M, SYLF och Ung Cancer diskuterade hur vida jämlik vård var något som var möjligt i Sverige. Tyvärr blev jag riktigt besviken då jag kände att hela seminariet tidigt spårade ur och istället för att handla om människor som diskrimineras i vården handlade om vården i allmänhet med köer och allt vad det innebär, och också väldigt mycket om patienters rätt att få information även om de inte vet vad de ska fråga efter eller vilka rättigheter de har. Både Julia från Ung Cancer och Emma från SYLF sa många bra saker, men både moderaten och sossen tjafsade mest bara bort hela seminariet. Tyvärr hann jag inte stanna efteråt och diskutera med dem utan var tvungen att springa vidare på en gång för att kissa och plocka upp Mio. Har precia lyssnat på bland annat Annie Lööf och Jimmie Åkesson hos Aftonbladet och så snart mamma plockat upp Mio ska jag springa till dagens sista seminarium som handlar om sport och tv-rättigheter. Sen blir det middag och fotboll! 


Innan seminariet träffade jag och Mio coola Hannah och Amanda som var så snälla och kramades och ställde upp på bild! Följer deras podd slaviskt :)







Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0