Drömmar (som kostar pengar)

Inatt stack syrran och hennes kille till Cypern. Vaknade vid två av att deras väckarklocka ringde, en halvtimme senare klev de upp, väldigt försenade, och vid tre hade de gått ut genom dörren. Och där låg jag och kunde inte somna om. Istället vandrade tankarna och ångesten steg. 
 
Jag gillar tanken på "Jag ångrar ingenting" och har alltid levt efter den - men ju äldre man blir och ju fler livsavgörande val man tvingas göra, desto svårare blir det att inte fundera. Och inatt kom ALLA funderingar på en och samma gång. Jag funderade på mina fina vänner som jag umgicks en massa med innan jag flyttade till USA och som jag aldrig hinner träffa längre när vi inte bor i samma stad längre. Mina vänner i USA och allt jag fick uppleva där. KALIFORNIEN som jag saknar mer än någonsin och helst bara vill flytta tillbaka till nu. Tillslut satte jag på How I Met Your Mother på Netflix tills jag blev så trött att jag vid halv sex somnade om igen. 
 
När jag vaknade mådde jag lite bättre, även om den där ångesten lever kvar i kroppen. Det faktum att alla mina vänner jobbar, familjen är utomlands, vädret suger, jag är luspank och nu har spenderat så många dagar med att sträckkolla serier att jag inte längre vet vilken dag det är hjälper inte direkt. 
 
Men jag har gjort en plan. Här ska jag skriva ner allt som står överst på min önskelista/prioriteringslista som jag inte har råd med just nu - och de står i stigande prisordning. Sen är det upp till mig att försöka hinna bocka av så många som möjligt av dessa de närmaste åren. Vissa kommer jag bocka av i höst, vissa kommer ta några år att spara till. Men dessa saker ska jag jobba hårt för att ha råd med och satsar på att ha bockat av så många som möjligt av dem innan jag fyllt 25 (november 2018)!
 
1. Agilitykurs med Mio
Den här räknar jag med att kunna bocka av redan i höst, men det är ändå något jag har velat göra väldigt länge som jag varken har haft tid eller råd med senaste året. Men i höst SKA det bli av!
 
2. Kampsportskurs alternativt yogakurs
Skulle vilja göra något för min egen del i höst, som att gå en kampsportskurs som jag länge velat göra, eller en yoga kurs. Eller kanske ta upp poledancingen igen?
 
3. Utlandsresa
Åh vad jag vill åka utomlands! Spanien, Grekland, Karibien, Sydafrika - I DON'T CARE!!! Så länge jag får åka utanför nordeuropa så kan jag tänka mig att åka nästan vart som helst! Plus i kanten om det finns stränder, värme och god mat. 
 
4. Ny dator
No explination needed - min dator kraschar vilken sekund som helst. 
 
5. Åka tillbaka till Santa Barbara och Kalifornien
Fan vad jag saknar Santa Barbara. Det gör fysiskt ont i kroppen - så mycket saknar jag Santa Barbara och Kalifornien. Det är inget att hymla om, ni har redan förstått det - hade jag fått göra om hade jag inte flyttat tillbaka till Sverige. Jag hade stannat. Ja jag älskar Stockholm, ja jag har mött fantastiska människor detta år och hade jag inte flyttat till Stockholm hade jag inte skaffat min fantastiska bäbis, I know all that - men jag bryr mig inte. Jag fattar verkligen inte varför jag inte kunde ha modet att stanna och läsa klart. Bygga mitt liv där. Så fort jag har råd ska jag åka tillbaka. Ta en joggingtur längs stranden. En fika på Starbucks. Lunch på Natural Café. Vandra i bergen. Älskade Santa Barbara <3
 
6. Bila tre månader i USA
Det här är något jag har drömt om att göra väldigt länge - och något jag ska göra innan jag dör. Först ska jag flyga till Hawaii och vara där typ en vecka. Sen flyga till Kalifornien, hyra en bil, och sen utnyttja de 90 dagar man kan vara i USA på turistvisum till MAX och bila genom hela landet och se så många stater jag bara kan, och uppleva allt jag kan komma på, för att avsluta i New York och flyga hem därifrån. 
 
7. Resa jorden runt
Vad ska man säga? Man bara måste se så mycket av denna fantastiska värld som man kan. 
 
8. Ett hem.
Från början skulle jag skriva "bostadsrätt i Stockholms innerstad" för det är något jag drömt om väldigt väldigt länge - men just nu är det snarare ett hem någonstans i Kalifornien jag drömmer om. Tror jag. Jag måste nog resa lite och hitta hem innan jag köper ett hem - men ett hem är definitivt jag drömmer om. Jag vet att jag är i den åldern då man inte riktigt har något hem, men det är något jag längtar efter med hela min själ och hjärta. Ett ställe som är mitt och som också är hemDet återstår att se vart i världen det är, men någon gång ska jag väl lista ut det också. 
 
Vad drömmer du om att göra för pengar du ännu inte har?
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer
Postat av: Nitha

Många fina och bra drömmar.Jag har inte haft någtra sådna ambitioner i livet .Träffade min själsfrände redan som adertonåring ( vi firade 54 är den 5 juni i år)vi gifte oss och fick två barn .Outbildade båda två var vi ,på den tiden hade man inte råd att studera om man inte hade rika föräldrar och det hade vi inte nån av oss.Men trots detta så har vi aldrig varit arbetslösa. Jag var iofs hemma med barnen när det var upp till skolåldern då började jag halvtid.Även om vi haft jobb hela livet så har det aldrig blivit några stora pengar att förverkliga ev. drömmar.Men tycker ändå att jag levt och lever min dröm.
Mitt liv i mycket korta drag.
Så kära LIna gå för dina drömmar se till att de blir förverkligade.Håller mina tummar och önskar dej det liv som du så het önskar.
Kram till dej och puss på nosen till din kompis ;-)

2014-06-23 @ 21:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0