Not the best day...

Alltså denna dag... Kan vi gräva ner och för alltid glömma den? Suck. Det började med att jag igår bestämde mig för att uppdatera min telefon. Jag har en fyra år gammal iPhone 4 med en gammal iOS6-uppdatering (alltså gamla utseendet och allt). Skulle ladda ner en app, men det gick inte för att den krävde iOS7. Har länge tänkt uppdatera, men har haft för lite minne för att kunna göra så, men igår fick jag nog och satte mig och raderade 1500 bilder och filmer samt alla mina appar för att få utrymme att uppdatera den. Provade att uppdatera den typ 17 gånger, men det funkade inte. Visade sig att min telefon inte pallar iOS7 - och allt fler appar kräver iOS7. Så nu måste jag alltså köpa en ny telefon för 5000:- trots att jag har en fullt fungerande iPhone 4, om än ett par år gammal. Jävla skit.
 
Det är inte direkt som att jag har 5000:- liggandes utan att kunna göra av med dem!! Femtusen spänn är mycket pengar i min värld just nu. En månadshyra som jag måste kasta iväg på en ny telefon! Jag har inget jobb ( = ingen inkomst) förrän i augusti, men räkningarna måste ändå betalas. Dessutom måste jag verkligen köpa en ny dator då min verkligen är på bristningsgränsen (vilket ju inte är superkonstigt egentligen med tanke på att jag haft den i fem år), men det lär jag inte ha råd med förrän typ om ett år. Bara hålla tummarna för att den datorn jag har nu bestämmer för att överleva ett tag till. 
 
Plus att jag har en fot som gör jävligt ont och som gör att jag inte kan göra någonting alls. Dessutom är jag ju nu över 20 så att alla dessa läkarbesök kostar ju mig en massa pengar. Och så stack morsan till Turkiet idag och syrran åker till Cypern på måndag - medan jag är fast i ett kallt och grått Sverige. Nä, just nu orkar jag verkligen inte med livet. Vi får hoppas att kvällens biobesök med syrran gör att livet känns liiite roligare efteråt.
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0