Hej alla känslor!!

Borde sova, men med den tornadon av känslor som befinner sig i min kropp just nu måste jag bara få skriva av mig lite först. På söndag har vi nämligen våra sista tentor på PT-utbildningen. Imorgon och på lördag har vi PT-praktik och tar emot kunder (gå gärna in och boka på http://safesthlm.bokadirekt.se - finns tider kvar!), sen har vi alla prov på söndag. Sen är det slut. Finito. Over. Vår fantastiska grupp som jag hängt med i två månader splittras och går vidare. Vad händer sen? Separationsångest på hög nivå!
 
 
Men samtidigt känner jag mig jävligt lycklig och nöjd. Oavsett hur det går i helgen så har jag givit gärnet i två månader, jag har haft fantastiskt roligt och lärt mig otroligt mycket. Jag har lärt känna fantastiska människor, och kommit mig själv närmare. Och inte en endaste sekund har jag tvekat på om PT-yrket är rätt för mig - tvärtom. Det här känns helrätt. Det här är miljön jag vill arbeta i. Kollegorna jag vill ha. Vad jag vill göra med mitt liv. Det har varit fantastiska två månader som förberett mig inför det kommande livet som börjar på måndag. På ett sätt känner jag mig oerhört redo, å andra sidan känns det som det läskigaste någonsin. Plötsligt försvinner alla stödhjul. Och även fast man vet att man kan cykla, så är det skillnad när stödhjulen inte finns där att rädda en ifall att.
 
 
Som sagt, känslotornado just nu. Jag måste ändå säga att jag i grund och botten känner mig lycklig - här och nu. Jag har haft en fantastisk dag med massor av träning och härliga människor. Varit på en öppen föreläsning som skolan anordnade efter skoltid om dieter och hurvida de funkar eller ej. Skvallrat en massa med en kurskamrat. Haft fjärilar i magen och pirr i kroppen. Känt att jag levt.
 
 
Våren är här, och i samma stund flyttar fjärilarna in i magen. Även fast man (aka jag) har en tendens att falla för människor som inte direkt faller tillbaka på samma sätt, så känns det härligt att ha de där fjärilarna på plats i magen igen. Känna att man lever. Även olycklig attraktion och kärlek kan vara mysig på sitt egna lilla sätt. Så med de orden ska jag ta mina fjärilar, min lycka över att solen skiner, och min nervositet över den kommande helgen, och krypa till kojs nu. Bästa uppladdningen inför en sådan intensiv helg är sömn!
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja
 
PS. Igår publicerades en debattartikel jag skrivit på SVT Debatt gällande skolidrotten - gå gärna in och läs och berätta vad ni tycker! http://debatt.svt.se/2014/03/12/skippa-bollsporter-pa-skolgympan/) DS.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Har också varit sugen på PT. vart studera du?

Svar: Vad roligt! Jag pluggar på SAFE Education och de är verkligen BÄST! Rekommenderar dem varmt :) Lycka till!
Lina Lilja

2014-03-13 @ 22:30:43
URL: http://nattstad.se/sandoraa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0