Kära identitetskris...

Hej identitetskris!
 
Vad spännande att du att du har bestämt dig för att återvända in i mitt liv, det var ett tag sedan sist. Tidigare har jag inte behandlat dig speciellt väl, men den här gången tänker jag välkomna dig med öppna armar. Kanske är det en snabbvisit, kanske kommer du resa igen imorgon och kanske kommer jag till helgen ha glömt att du ens varit på besök. Eller kanske ligger det en lång, tuff tid framför oss, där du kommer vända upp och ner på allt jag trott om livet och om mig själv. Oavsett vilket så vet jag att jag kommer att komma ut på andra sidan som en mer evolverad människa - och jag satsar alltid på att utveckla mig själv, så det är välkommet. 
Det jag ber dig om, kära identitetskris, är att snälla, ta det lite försiktigt i alla fall. Du har en tendens att lämna mig totalt tilltufsad och överkörd efteråt, och uppgiften att pussla ihop bitarna av det gamla för att passa det nya brukar du lämna mig att fixa själv, ensam. Den här gången står jag något stadigare än de andra gångerna du har hälsat på, och oavsett vad du kommer för att göra med mig så känner jag mig redo att ta emot det. Så redo man kan bli i alla fall. Garden är nere, kom och ta mig med storm. Ta med mig på en omvälvande resa. Den här gången kommer jag att följa med frivilligt med vetskapen om att den tuffa tiden som följer oftast bär något gott med sig i slutändan. Och framför allt med vetskapen om att jag aldrig kommer att stå där själv på andra änden. There's a reason why I have that inked on my body.
 
 
Puss o Kram
Lina Lilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0